nuffnang

Thursday 13 November 2014

Makanan untuk Menurunkan Paras Gula Supaya Kaki Tidak kena Potong


Merendahkan tahap gula dalam darah anda akan membantu anda memperolehi kawalan ke atas kencing manis anda dan mengurangkan kemungkinan komplikasi seperti strok, serangan jantung, kanser, rabun dan Amputasi. Jika anda tidak mengawal pemakanan anda, anda mungkin terpaksa dipotong kaki.


Sesetengah makanan yang dimakan secara sederhana, akan membantu anda mengurangkan gula dalam darah dan membantu anda untuk menguruskan berat badan anda dengan lebih baik.

 

8 makanan bagi diet kencing manis



Ubi keledek

Makanan glisemik yang rendah akan membantu anda mengurangkan paras gula. Ubi keledek mengandungi serat yang tinggi daripada kentang biasa, membuat mereka yang sihat, rendah glisemik alternatif. Selain itu, ubi keledek mengandungi tahap tinggi anti-oksidan, dipercayai mempunyai kesan positif kepada rintangan insulin. Komponen Vitamin B6 yang tinggi yang ditemui dalam ubi keledek juga membantu mengurangkan risiko kencing manis penyakit jantung.


Kulit kayu manis

Penyelidik telah dinilai rempah yang biasa digunakan dan mendapati sesetengah yang membantu bacaan gula dalam darah yang rendah. Cinnamon merupakan salah satu yang paling tinggi nilai untuk mengurangkan tahap darah. Kulit kayu manis Cassia


Avacado

Lemak sihat buah-buahan ini telah menunjukkan untuk meningkatkan sensitiviti insulin anda dan darah rendah paras gula. Avacados yang tinggi dalam lemak Walau bagaimanapun, dan perlu dimakan secara sederhana.


Kacang

Seperti avacados, kacang yang tinggi dalam lemak, tetapi juga membantu lebih rendah rintangan insulin. Contoh kacang yang sihat adalah pecans, badam, cashews, walnut dan kacang tanah.


Cuka

Kajian yang dijalankan di Universiti Negeri Arizona menunjukkan bahawa cuka, bahan aktif asid asetik, mengurangkan tahap glukosa berpuasa dan selepas makan. 2-3 Sudu besar setiap hari cuka epal adalah dos berkesan.

Buah ceri

Buah ceri adalah makanan yang sesuai untuk pesakit kencing manis jenis 2. Ia mengandungi tahap anti-oksidan yang tinggi dan serat yang membantu anda meningkatkan pengeluaran insulin anda dan mengurangkan kolesterol anda. Mereka anda juga rendah kalori.

Lemon

Lemon adalah tinggi Vitamin C dan rendah glisemia skala. Keasidan dalam buah-buahan ini membantu mencegah pancang gula dalam darah dan tahap glisemia yang lebih rendah. Di samping itu, beberapa kajian menunjukkan bahawa lemons dan jus lemon membantu dalam pengurangan berat badan.

Bawang putih

Bawang putih telah lama dikenali untuk meningkatkan sensitiviti insulin dan memberikan perlindungan anti yang kukuh.


Selain pemakanan di atas, anda boleh mencuba VIVIX bagi membantu menurunkan paras gula dalam darah. Hanya dengan mengamalkan 1sudu teh sehari sahaja secara berterusan dapat mengawal paras gula anda. 


Kenapa Vivix?


Kandungan Resveretrol di dalam vivix boleh mencegah insulin resistence  bagi pesakit Diabetes. Insulin resistance ialah  suatu keadaan tubuh yang tidak sensitif terhadap hormon insulin. Fungsi hormon insulin adalah untuk menurunkan paras gula dalam darah. Maksudnya Resveratrol berfungsi membuatkan badan kita  sensitif semula kepada insulin.











Anda mungkin berminat membaca artikel
KELEBIHAN REVESRETROL VIVIX


 Jika anda ingin membuat pembelian sendiri mengunakan kad kredit atau kad debit. boleh klik
BELI VIVIX

ATAU anda boleh membuat pembelian melalui saya.
UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN BOLEH HUBUNGI: 
W.NORHANISAH W.IBRAHIM (SID :1099244) 
CALL/SMS/ WHATSPP: 0137598069( NISAH)
 FB PAGE: Jom Sihat dan Bertenaga 
FB: Hanisah Ibrahim

3 comments:

  1. Baru ku tahu ubi keledek GI rendah ye, patutla orang zaman dulu suka makan, pastu gagah pulak buat kerja berat-berat, ini rupanya rahsianya.

    CARA ATASI KOLESTEROL TINGGI TANPA PERLU BUANG MAKANAN KEGEMARAN ANDA

    ReplyDelete
  2. kena potong kaki memang scary...boleh jadi murung bila pesakit tak mampu lagi berjalan selepas kaki dipotong.
    sebaiknya cubalah vivix

    Masalah Kesuburan Penyebab Wanita Sengsara Bila Berhadapan 3 Situasi Sukar

    ReplyDelete
  3. Gerunnya lihat gambar kaki tu... minta di jauhkan dari segala penyakit...'

    Petua Kempiskan Perut Buncit Selepas Bersalin

    ReplyDelete

Sila tinggalkan komen anda..Terima kasih =)