nuffnang

Sunday, 31 August 2014

KAYA, SIHAT DAN BAHAGIA DENGAN SOLAT TAHAJJUD


Abu Hurairah meriwayatkan Rasulullah S.A.W berkata, “Tuhan kita turun setiap malam ke langit dunia pada sepertiga malam terakhir, dan menyatakan, ‘Siapa yang berdoa kepadaku, pasti aku kabulkan. Sesiapa yang memohon kepadaku, pasti aku beri, dan sesiapa yang memohon ampun kepadaku, pasti aku ampuni.’” (Hadis Riwayat Al-Jama’ah).

Solat Tahajud adalah satu peluang keemasan ditawarkan kepada manusia untuk mengeratkan perhubungan kita dengan Allah.

Kesusahan hanya dirasai mereka yang jarang atau tidak pernah melakukannya, tetapi bagi mereka yang biasa, ia menjadi satu kenikmatan pula.

Sabda Rasulullah s.a.w bermaksud: “Allah s.w.t sayang kepada lelaki yang bangun malam kemudian mengerjakan solat dan akan membangunkan isterinya manakala kalau isterinya enggan, dipercikkan air di wajahnya. Allah s.w.t sayangkan perempuan yang bangun malam kemudian mengerjakan solat dan membangunkan suaminya manakala jika suaminya enggan, dipercikkan air ke wajahnya.” (Hadis riwayat Abu Daud)

Saidina Umar al-Khattab menyatakan kelebihan solat malam dengan berkata: “Sesiapa mengerjakan solat malam (tahajud) dengan khusyuk nescaya dianugerahkan Allah sembilan perkara, lima di dunia dan empat di akhirat. Kurniaan di dunia ialah:-

šŸ˜JAUH daripada segala PENYAKIT
šŸ˜Lahir kesan TAKWA pada wajahnya
šŸ˜DIKASIHI sekelian mukmin dan seluruh manusia
šŸ˜PerCAKAPannya mengandungi HIKMAH (kebijaksanaan)
šŸ˜Dikurniakan KEKUATAN dan diberi REZEKI yang halal dan diberkati.

Sementara empat perkara di akhirat ialah:-
šŸ˜Dibangkitkan dari kubur dengan WAJAH berseri-seri
šŸ˜DiperMUDAHkan hisab
šŸ˜CEPAT melalui sirat al-Mustaqim seperti KILAT
šŸ˜Diserahkan suratan amalan pada hari akhirat melalui tangan KANAN.”

Beberapa keutamaan yang diperoleh oleh para pengamal solat malam adalah seperti berikut:

šŸ‘‰Tercatat sebagai orang yang BAIK dan berhak mendapat anugerah RAHMATNya (Surah adz-Dzariyat ayat 15 hingga 18).
šŸ‘‰Mendapat PENYEMPURNAAN di atas kekurangan dalam ibadat wajibnya, hingga dapat menempati DARJAT yang TERPUJI (Surah al-Israk ayat 79).
šŸ‘‰Mendapat PUJIAN daripada Allah (Surah al-Furqan ayat 63 hingga 64).
šŸ‘‰Dilihat sebagai orang yang BERIMAN (Surah as-Sajadah ayat 16).

Abu Hurairah meriwayatkan Rasulullah S.A.W berkata, “Syaitan mengikat tengkuk kamu yang tidur dengan tiga ikatan. Syaitan menepuk pada setiap ikatan, ‘Bagimu malam yang panjang, maka tidurlah.’ Apabila kamu bangun dan berzikir mengingat Allah, maka terbukalah satu ikatan. Apabila kamu berwuduk, terbuka satu lagi ikatan. Apabila kamu solat, terbukalah satu ikatan lagi. Maka di pagi hari, kamu segar dan bersemangat. Sekiranya tidak, di pagi hari tentu kamu berasa lesu dan malas.”

Sesungguhnya…
Diwaktu malam sunyi itu,
Ia bukan sekadar sunyi..
Roh orang beriman..dengan rela hati..
menggerakkan jasadnya.
Bangun...berwuduk...dan berdiri..
Bersujud..dan bertasbih
kerana Allah.
Bercucuran Airmata Taubat..
Airmata Iman...
Airmata Bahagia..
Tatkala dapat berbisik-bisik dengan kekasihnya…
Allah rabbuljalil.

Subhanallah..
Tiada yang saat paling indah ketika hati bahagia dibuai ketenangan..
Saat dalam pelukan rindumu
ya Allah..ya Rahman.. ya Rohim.

Friday, 29 August 2014

Atasi kencing manis dengan Vivix

Assalamualaikum...

Penyakit kencing manis atau diabetes sejenis penyakit yang dicirikan sebagai mempunyai kandungan glukosa yang tinggi dalam darah atau hiperglisemia selepas makanan oleh penghidapnya.

Penyakit Kencing manis atau diabetes merupakan penyakit kronik yang akan kekal seumur hidup.

Pesakit kencing manis atau diabetes terbahagi kepada dua golongan iaitu:

1. Diabetes bersandarkan insulin atau diabetes awal remaja - Mengalami kegagalan penghasilan insulin oleh kalenjar pankreas. Selalunya penghidap diabetes seperti ini mendapat simtom penyakit sewaktu kanak-kanak atau remaja. Ia terjadi akibat daripada kegagalan penghasilan insulin semulajadi oleh badan.

2. Diabetes disebabkan oleh kerintangan insulin iaitu penurunan sensitiviti tisu badan terhadap insulin ataupun penghasilan insulin berkurangan dalam badan. Pesakit diabetes jenis ini boleh dikawal secara pemantauan dari segi pemakanan, pengurangan berat badan, senaman serta pengambilan ubat-ubatan. sumber

Tanda-tanda jangkitan penyakit kencing manis atau diabetes

  1. Paras gula dalam darah tinggi - Pesakit perlu membuat pemeriksaan tahap gula dalam darah selepas makan
  2. Rasa dahaga yang melampau dan kerap membuang air kecil pada waktu malam
  3. Hilang berat badan secara mendadak - ini disebabkan oleh tahap gula dalam darah terlalu tinggi
  4. Sentiasa rasa lapar 
  5. Luka lambat sembuh - Berlaku kerana saluran darah dirosakkan oleh glukosayang berlebihan di dalam urat dan arteri.
  6. Keletihan dan cepat marah.
  7. Penglihatan menjadi kabur - berlaku apabila glukosa dalam darah adalah tinggi.
  8. Kulit merengsa - Masalah kulit menjadi gelap di bahagian sekitar leher atau ketiak.

Penyakit kencing manis atau diabetes boleh di kawal melalui:

1. Pemakanan - Karbohidrat dan gula perlu dikurangkan bagi mengawal kadar kalori yang diambil sehari.

2. Senaman - Membantu mengurangkan berat badan dan memberi kesihatan kepada jantung dan paru-paru anda.

3. Berat badan - Pesakit yang mempunyai berat badan berlebihan akan mendapati tahap gula dalam badan sukar dikawal.

4. Pengubatan atau pemeriksaan diri - Pesakit perlu memeriksa diri terutamanya pada jari dan kaki yang kebas akibat luka dan jangkitan bagi mengelakkan ianya merebak. (info)


Terdapat sumplemen yang boleh mengawal penyakit kencing manis ini iaitu dengan penggunaan VIVIX secara berterusan. Vivix Shaklee mengandungi khasiat yang tidak diketahui.

Antara testimoni penggunaan vivix shaklee seperti di bawah.

credit :sayangkandiri

Bagaimana nak dapatkan suplemen ini??? mudah sahaja.. ORDER DI SINI

UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN BOLEH HUBUNGI:
W.NORHANISAH W.IBRAHIM (SID :1099244)
 CALL/SMS/ WHATSPP: 0137598069( NISAH)
 FB PAGE: Jom Sihat dan Bertenaga
FB: Hanisah Ibrahim

Advanced Joint Health Tablet untuk Sakit-Sakit Sendi

 

Asalamualaikum...
Seminggu dua neh mak ada memberitahu saya tentang dia yang sering sakit-sakit otot kerana usia makin tua. Pergerakan mak makin perlahan dan ia membataskan aktiviti harian mak saya. Tersentuh hati bila mak sendiri mengalami kesusahan begitu, saya perlu lakukan sesuatu. Mungkin saya patut bagi mak cuba Advanced Joint Health Tablet Shaklee. Sudah banyak testimoni berjaya apabila mereka mencuba produk ini.



Advanced Joint Health Tablet Shaklee adalah makanan tambahan yang memelihara sendi-sendi di dalam tubuh badan kita. Sendi-sendi seperti terdapat di lutut, kaki, tangan, pinggang, dan tulang belakang menyokong tubuh kita agar dapat bergerak dan melakukan aktiviti seharian. Sakit sendi seperti sakit sendi lutut dan pinggang sudah pasti menyebabkan anggota tubuh di bahagian tersebut berasa tegang, lenguh, bengkak dan berasa sangat sakit.

Simptom-simptom sendi tidak sihat:


  • Ketegangan
  • Lenguh
  • Kesakitan
  • Berkeriut atau bunyi klik yang bising
  • Tulang hilang kalsium dan lain-lain mineral
  • Sendi menjadi keras dan kurang fleksibel


Kandungan dan Manfaat Produk:


  • Ekstrak Boswellia: menyokong keselesaan sendi dengan menghalang pembentukan bahan kimia yang menyerang tulang rawan. Ekstrak ini digunakan dalam perubatan Ayuveda bertujuan untuk menyokong kesihatan sendi sejak berkurun lamanya. Bahan aktif utama ekstrak ini adalah asid boswelik yang berfungsi sebagai anti-radang semulajadi.
  • Ekstrak Jagung: Bertindak sebagai kusyen membantu mengekalkan tulang rawan. Ia membekalkan satu sumber pekat dengan glukosamina yang boleh meningkatkan sokongan kusyen sendi dan pemeliharaan tulang rawan. 
  • Zink, tembaga, mangan dan vitamin c: ia berfungsi untuk memelihara tisu penyambung yang sihat. Ia turut membekal sokongan nutrien untuk kolagen dan kompenen tisu penyambung lain memberikan kekuatan dan struktur terhadap sendi.
Kelebihan Produk Ini:
  • 31% pergerakan menjadi lebih mudah berbanding dengan sebelum menggunakannya
  • 41% pergerakan menjadi lebih selesa dan digemari ramai
  • Meningkatkan fleksibiliti sendri
  • memperbaiki fungsi sendi
  • menyokong kesihatan sendi untuk jangka masa panjang
  • bebas kondroitin sulfat
  • Berasaskan sayuran dan sesuai untuk vegetarian
  • mengandungi zink, tembaga dan mangan
  • mengandungi ekstrak Boswellia
Cara Pengambilan:
  • 2 tablet sehari
Harga dan Kandungan:
  • harga retail: rm125.00 ( diskaun hebat untuk 10 pembeli terawal )
  • kandungan : 60 tablets. ( 2 tablets/day )
  • tahan untuk kegunaan selama sebulan
  • tiada perasa, pemanis, atau pengawet
 credit pelangioveralaska

UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN BOLEH HUBUNGI:
 W.NORHANISAH W.IBRAHIM (SID :1099244)
CALL/SMS/ WHATSPP: 0137598069( NISAH)
 FB PAGE: Jom Sihat dan Bertenaga
 FB: Hanisah Ibrahim

Cabaran Enfuselle


Assalamualaikum viewers dan shaklee's sekalian ...


Muka berminyak dan berjerawat bukan lah idaman setiap wanita. Wanita dilahirkan dengan sifat lembut, suka kan kecantikan,sifat keibuan namun bila wajah mula ditumbuhi oleh JERAWAT pastinya ramai yang mula stress dan tidak confident.









Pelbagai faktor boleh menyumbang kepada pertumbuhan jerawat seperti :
1. permakanan
amalan permakanan yang tidak sihat dan berminyak serta makanan laut bagi mereka yang alahan .

2.persekitaran
tahukah anda kulit kita memerlukan kandungan vitamin e dan vitamin c untuk kekal sihat,namun akibat dari Global Warming sekarang, matahari yang membekalkan vitamin e tersebut tidak dapat diserap dengan baik malahan akan meracuni kulit muka dan badan kita

3.salah memilih produk
ini sering berlaku,dimana si kulit sensitif telah menggunakan produk yang menghakis dan memutihkan ,yang mana sepatutnya dia merawat kulit sensitif dan berminyak itu dahulu sebelum memutihkan

4.memakai make up ketika tidur
no no no ! ini adalah kesalahan besar dalam menjaga kulit wajah, disebabkan leka dan MALAS mahu mencuci maka JERAWAT tumbuh dengan jayanya

hahhh nampak tak kesannya pada kulit anda?terutamanya pada yang amat amat amat sensitif ..

Berbalik kepada cabaran enfuselle ,saya dengan sendirinya mahu mencuba sendiri enfuselle shaklee normal to oily memandangkan kulit ni agak berminyak kerana satu masa dulu saya juga mempunyai masalah jerawat yang agak teruk .

Dengan mengamalkan Vitamin C SR plus, Alhamdulillah ia semakin pulih..malah ramai yang tegur perubahan itu,kata da makin cerah... wowwwwwww .. syukur-syukur...

Sekarang ,kini dan selamanya saya mahu mencuba Enfuselle Purifying Cleansing Gel pula ... Tapi apakah cabaran enfuselle ini?

Saya namakan ia Cabaran Enfuselle kerana saya mahu melihat dan memberitahu pada semua apakah kesan dan kebaikan Enfuselle ni .. bermula dari 27.8.2014 dan saya akan update juga 2minggu selepas ini dan seterusnya sebulan ..
Jom sama-sama kita nantikan hasil gebas gebussnya ...




Ini update pertama ye bertarikh 28.8.2014 ..nanti lagi 2minggu kita update lagi okess?

Siapa nak sama-sama menjayakan mission enfuselle ni?jommm-jommm

nak dapatkan yang basic dahulu? enfuselle purifying cleansing gel


lets cun2 dengan penjimatan supperbbb sebotol purifying cleansing gel ni tahan selama 8bulan ..okeh 8bulan ... rugi siapa yang menolak tuah ni..

credit:nshahealthybeautyUNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN BOLEH HUBUNGI:
W.NORHANISAH W.IBRAHIM (SID :1099244)
 CALL/SMS/ WHATSPP: 0137598069( NISAH)
FB PAGE: Jom Sihat dan Bertenaga
FB: Hanisah Ibrahim

Cara minum ESP Shaklee

 

Salam dan hai,


Cara Minum ESP Untuk Kegunaan Harian. 
  1. Aku minum ESP sekali atau 2 kali sehari. Sekiranya korang nak minum lebih dari sekali dalam sehari, pastikan kuantiti ESP tidak melebihi 3 sudu  sehari ya.
  2.  ESP boleh dibancuh kosong bersama air suam/sejuk atau bersama minuman kesukaan (aku paling gemar ESP+Milo/coklat)
  3. Aku suka ambil ketika waktu pagi atau ketika perut betul-betul lapar. Sangat membantu memberi rasa kenyang yang lama.  
  4. Ok, baca bawah untuk cara berkesan pengambilan ESP.
-------------------------------------
Cara berkesan pengambilan ESP 
-------------------------------------
  • Jangan bancuh ESP dengan air panas, air kafein (nescafe, teh, kopi) atau air berkarbonat sebab boleh hapuskan nutrisi/protein ESP. 
  • Jangan ambil lebih dari 3 sudu sehari kerana ini akan membebankan ginjal.
  • Gunakan tumbler atau shaker untuk menggoncang/SHAKE bancuhan ESP supaya lebih mudah larut. Kalau guna sudu sahaja, kacau sehingga betul-betul larut/sebati supaya ESP tak jadi berketul-ketul.

Jika anda berminat ingin mencuba produk Shaklee, ingin mendapat konsultasi secara berterusan dan tak tahu dari mana nak dapatkan produk? Boleh terus hubungi aku.


UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN BOLEH HUBUNGI:
 W.NORHANISAH W.IBRAHIM (SID :1099244)
 CALL/SMS/ WHATSPP: 0137598069( NISAH)
 FB PAGE: Jom Sihat dan Bertenaga
 FB: Hanisah Ibrahim

Cara Mengatasi Anemia Semasa Hamil


 Assalamualaikum dan Salam sejahtera.

Kehamilan merupakan saat yang amat menggembirakan seorang isteri. Pengalaman mengandungkan zuriat sendiri amat mengujakan si ibu dan terasa akan kesempurnaan menjadi seorang wanita setelah disahkan mengandung. 

Kehamilan sebenarnya suatu proses yang agak lama dan si ibu seharusnya menitik beratkan penjagaan kesihatan sepanjang tempoh kehamilan. Semasa tempoh kehamilan, wanita lebih cenderung mengalami anemia. Anemia adalah sejenis penyakit disebabkan kekurangan sel darah merah. Sel darah merah penting dalam mengangkut oksigen ke seluruh tisu seluruh anggota badan. Dan sekiranya si ibu menghidap penyakit ini, ia boleh menjejaskan kandungan.

Anemia

Sel darah merah banyak dihasilkan semasa proses mengandung untuk menyokong perkembangan bayi di dalam kandungan. Jika berlaku kekurangan bekalan beberapa nutrien seperti zat besi, maka penghasilan sel darah merah juga akan turut terjejas.

Penyakit anemia kebiasaanya berlaku dalam tempoh kehamilan dan ini perlu mendapat pemantauan agar kesihtan ibu dan anak tidak terjejas.
Anemia semasa mengandung boleh di kesan dengan menjalani ujian darah. Paras hemoglobin menjadi kayu pengukur tahap anemia seorang ibu hamil. Untuk menentukan tahap tersebut, jadual di bawah ada perinciannya.
Anemia Semasa Hamil 
JENIS-JENIS PENYAKIT ANEMIA SEWAKTU KEHAMILAN




Anemia disebabkan kekurangan zat besi

  • Sebelum kehamilan, bakal ibu memerlukan lebih kurang 15 miligram (mg) zat besi sehari. Kebanyakan ibu-ibu tidak dapat memenuhi keperluan yang ini. Semasa  tempoh kehamilan,  zat besi diperlukan oleh ibu-ibu untuk mengekalkan kesihatan. Jika ibu hamil tidak mendapat zat besi yang mencukupi untuk menjana penghasilan hemoglobin bagi ibu dan bayi, ibu-ibu mungkin akan mengalami anaemia akibat kekurangan zat besi. Ini merupakan jenis anaemia yang paling biasa berlaku dalam kehamilan.
Anemia disebabkan kekurangan asid folik
  • Badan manusia memerlukan asid folik untuk penghasilan tisu baru dan termasuklah penghasilan sel darah merah. Semasa proses kehamilan, lebih banyak asid folik diperlukan oleh ibu hamil. Bekalan asid folik dari sumber makanan harian sebenarnya tidak mencukupi untuk ibu-ibu. Justeru, ibu-ibu amat digalakkan mengambil supplemen tambahan untuk mengelakkan kekurangan asid folik yang boleh membantutkan tumbesaran bayi.


Anemia akibat kekurangan vitamin B-12
  • Selain zat besi dan asid folik, vitamin B12 juga penting dalam penghasilan sel darah merah. Sel darah merah tidak dapat dihasilkan dengan cukup sekiranya ibu-hamil mengalami kekurangan vitamin ini. Bagi ibu-ibu yang kurang menggemari makanan berdaging, telur dan produk tenusu lebih berisiko mengalami kekurangna vitamin B12 yang akan membahayakan kesihatan janin.




SIMPTOM PENYAKIT ANEMIA


Simptom anemia


Simptom yang jelas dapat dilihat apabila seseorang itu menghidap anemia semasa hamil adalah:

  • Mengalami masalah kulit pucat 
  • Degupan jantung yang lebih pantas 
  • Cepat letih, sesak nafas, sakit dada 
  • Kerap berasa pening
  • Sejuk dan kebas 
  • Masalah kurang fokus

RISIKO ANEMIA KEPADA IBU DAN BAYI

Anemia sememangnya memberi risiko yang tinggi sekiranya tidak dipantau dengan baik dan risiko juga turt melibatkan janin dalam kandungan. Antara risikonya adalah seperti berikut:


  • Mungkin mengalami keguguran
  • Kelahiran pra-matang
  • Kelahiran bayi yang tidak cukup berat badan
  • Kematian janin dalam kandungan
  • Bayi lemas semasa lahir
  • Pertumbuhan bayi terbantut
  • Koma atau meninggal dunia
  • Penghasilan susu badan yang berkurang
CARA MENCEGAH DAN MENGELAKKAN ANEMIA



  • Makan makanan yang kaya dengan zat besi sekurang-kurangnya 3 kali sehari

Penyelesaiannya >>> Amalkan pengambilan Vitalea Iron Formula Shaklee


  • Ambil makanan yang kaya dengan vitamin C kerana ianya membantu penyerapan zat besi yang sempurna
Penyelesaiannya >>> Amalkan pengambilan B-Complex Shaklee

  • Pilih makanan yang kaya dengan asid folik
Penyelesaiannya >>> Amalkan pengambilan B-Complex Shaklee



VitaC
BComplex

credit:sihatcunmelecun
Bagaimana cara nak dapatkan semua supplemen ini?

 BOLEH HUBUNGI: 
W.NORHANISAH W.IBRAHIM (SID :1099244)
 CALL/SMS/ WHATSPP: 0137598069( NISAH)
 FB PAGE: Jom Sihat dan Bertenaga
FB: Hanisah Ibrahim

ZINC COMPLEX SHAKLEE BEBAS GLUTEN

Ok, sebelum ini dah bercerita panjang mengenai MANFAAT UTAMA ZINC COMPLEX, untuk kecutkan jerawat boleh, untuk kemampuan seksual lelaki pun boleh. Tapi, jangan tak tahu Shaklee telah meng'upgrade'kan kandungan Zinc Complex ini kepada bebas Gluten (Free Gluten). Eh, apa pulak Gluten ni? Haa..jom kita tengok dulu.


Apakah itu Gluten?


Zinc Complex


Gluten adalah sejenis protein yang terdapat dalam kanji terutama tepung gandum, barli dan sebagainya. Gluten biasanya digunakan dalam pelbagai jenis makanan yang diproses seperti roti, kuih muih yang dibakar yang membuatkan adunan mengembang dengan lebih baik. Berapa kuantiti gluten yang digunakan adalah bergantung kepada jenis makanan tersebut dan pastinya roti gandum menggunakan gluten yang lebih banyak berbanding roti putih biasa.

Ada sesetengah orang yang alah dengan gluten ni. Simptom alahan ni akan terjadi segera selepas beberapa jam seseorang yang alah gluten itu mengambil makanan yang mengandungi gluten. Antara simptom alahan yang biasa terjadi adalah:
  • Masalah ketidakhadaman seperti perut sebu, kembung, cirit birit atau sembelit.
  • Rasa letih dan lesu.
  • Sakit kepala.
  • Mood yang tidak stabil.
  • Kegatalan atau ruam kulit.
  • Mata berair
  • Batuk atau sakit tekak.

Salah satu keburukan gluten yang lain adalah menggemukkan dan melambatkan metabolisme. Oleh itu, bagi yang sedang dalam proses untuk menurunkan berat badan, awasilah kandungan roti yang anda makan, ataupun sebarang makanan yang berasaskan tepung gandum atau barli.

Memandangkan di dalam Zinc Complex Shaklee mengandungi barli, maka pihak Shaklee telah menaiktaraf formulasinya kepada 'GLUTEN-FREE'. Jadi, bagi sesiapa yang ada alahan Gluten, tiada masalah lagi untuk mengambil Zinc Complex Shaklee.


Jom kita tengok apakah tanda-tanda kekurangan Zinc dalam tubuh?

  • Sistem imun/antibodi yang lemah (sering sakit) 
  • Rambut gugur
  • Luka lambat pulih
  • Lemah daya ingatan
  • Masalah kulit
  • Bintik putih di kuku
  • Hilang selera makan
  • Anemia
  • Deria bau yang terjejas
  • Lemah daya penglihatan
  • Tahap kesuburan dan nafsu seks yang rendah bagi para suami isteri


free gluten

Haa..inilah dia rupanya Zinc Complex tu. Harganya? Sangat murah, RM 33.75 sahaja satu botol, dan setiap botol mengandungi 120 tablet. Jimat kan?



Berminat?

Nak dapatkan  Zinc Complex atau Suplemen Shaklee yang lain?

Hubungi saya sekarang! Hanya tindakan bijak anda sekarang mampu merubah kesihatan anda dan orang-orang kesayangan anda pada masa hadapan.

Dapatkan produk Shaklee pada harga ahli dengan mendaftar sebagai AHLI SHAKLEE. Penjimatan seumur hidup menanti anda.
  credit:ceritasupermommy
UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN BOLEH HUBUNGI:
W.NORHANISAH W.IBRAHIM (SID :1099244)
CALL/SMS/ WHATSPP: 0137598069( NISAH)
FB PAGE: Jom Sihat dan Bertenaga
FB: Hanisah Ibrahim

HQ Shaklee di Pinnacle, Sunway

Assalamualaikum semua.... hai... 


Wah, teruja rasanya pagi-pagi ini. Tak sabar-sabar rasanya. Hendak tahu kenapa? Sebabnya saya nak ceritakan pada anda semua tentang lokasi baru HQ SHAKLEE kita. Pasti ramai yang belum tahu kan? Dulu di bangunan Empire, Subang Jaya tapi kini sudah berpindah ke lokasi yang lebih menarik iaitu di Pinnacle yang terletak di Sunway.  Ho...ho...ho... :)

Inilah bangunannya yang terbaru....
Memo HQ berpindah
Hendak peta lokasi??? Jom saya kongsikan dengan anda....
Peta HQ baru di Pinnacle
Bagi mereka yang berada di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor, mungkin tempat ini bukanlah sukar untuk di cari tetapi bagi yang berada di luar kawasan, anda boleh menggunakan aplikasi "waze" di telefon bimbit untuk membantu anda ke sana. Mudah bukan? Semuanya di hujung jari sahaja...
Hendak melihat kawasan di sekitar HQ Shaklee yang baru ini??? Jom ronda-ronda ... :)

Ia terletak bersebelahan sahaja dengan Sunway Pyramid....
Wah, siap ada air terjun....!!!
Jom terokai bahagian dalam bangunan pula... :)


Inilah pintu masuk utama ke HQ Shaklee yang baru....


Rekaan dalaman yang lebih luas...
Lebih selesa.....

Dengan bilangan kaunter yang banyak untuk memudahkan urusan....

Ada taman permainan untuk anak-anak....

Dan kemudahan surau untuk pelanggan yang beragama Islam. Ops, maaf! Gambar ruangan surau tidak dapat saya sertakan... Tapi tidak mengapa bukan? Yang penting kita tahu bahawa di HQ Shaklee yang baharu ini terdapat pelbagai kemudahan...

Memang seronoklah untuk membeli belah barangan Shaklee di HQ yang baru ini. Bagi mereka yang belum pernah ke HQ, silalah berbuat demikian. Anda pasti teruja... ( saya teruja kerana warna hijaunya adalah warna kegemaran saya :) )

Let's shopping!!!
 

UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN BOLEH HUBUNGI:
W.NORHANISAH W.IBRAHIM (SID :1099244)
CALL/SMS/ WHATSPP: 0137598069( NISAH)
 FB PAGE: Jom Sihat dan Bertenaga
 FB: Hanisah Ibrahim

Hamil Luar Rahim | Gejala dan Risikonya

Assalamualaikum wbt...
Salam Sejahtera..
Ketika saya mendapat idea menulis tentang tajuk ini, saya teringat kepada rakan seangkatan dalam bisnes Shaklee. Beliau pernah mengalami hamil luar rahim. Saya kagum dengan semangat yang ditunjukkan beliau. Dalam keadaan sakit, beliau masih boleh lakukan bisnes walau keadaannya sangat tertekan ketika itu.

Apakah itu Kehamilan Luar Rahim

Ia juga disebut sebagai Ectopic pregnancy. Ectopic itu sendiri bermaksud tempat yang salah. Sebagaimana kita tahu, kehamilan sepatutnya bermula dan membesar di dalam rahim, tetapi dalam kes begini, ianya terjadi di luar rahim.
Dalam kebanyakan kes, (hampir 95%) persenyawaan tersebut berlaku di bahagian tiub fallopio yang boleh menyebabkan pendarahan berlaku. Jika ianya dibiarkan, tiub fallopio boleh rosak dan kemungkinan untuk pecah adalah sangat tinggi. Ada juga kes-kes terpencil persenyawaan berlaku di bahagian ovari, serviks dan abdomen. Namun, yang penting tempat tersebut (selain rahim) adalah tidak sesuai untuk menyokong perkembangan janin serta urinya yang makin lama makin membesar. Kerana tidak mahu membahayakan ibu hamil, doktor akan sarankan pmebedahan segera dilakukan.

Tanda Anda Berkemungkinan Hamil Luar Rahim

  1. abdomen atau pelvis anda sangat sakit sehingga tidak mampu berdiri
  2. pendarahan faraj yang tidak normal, berwarna coklat. Ada yang mengatakannya seperti warna jus prun
  3. lambat datang haid
  4. muka pucat
  5. berpeluh, rasa seperti mahu pitam
  6. najis berdarah

 

Siapa Yang Berisiko Hamil Luar Rahim

  1. anda yang pernah mengalami hamil luar rahim sebelum ini
  2. pernah menjalani rawatan kesuburan
  3. mengidap endometriosis
  4. rahim atau tiub fallopio berbentuk tidak normal
  5. pernah menggunakan IUD yang mengeluarkan hormon progesteron
  6. merokok
  7. berumur lebih dari 35 tahun

Bagaimana Kandungan Luar Rahim Boleh Dikesan

Sebenarnya ramai juga yang tidak sedar dirinya hamil, tetapi tiba-tiba faraj mengeluarkan darah berwarna coklat pekat. Keadaan yang lemah dan sakit yang amat sangat mendorong pesakit ke hospital dan di sana barulah mereka mengetahui bahawa mereka hamil luar rahim.
Walaubagaimana pun, bagi yang tahu diri mereka positif kehamilan, doktor boleh mengagak bahawa ibu tersebut berkemungkinan hamil luar rahim jika kantung bayi tidak dapat dikesan menggunakan ultra sound. Simptom-simptom lain pada ibu hamil seperti pucat, sakit di bahagian pelvis megesahkan berlakunya kehamilan luar rahim dan seterusnya doktor akan memeriksa menggunakan laparoskop.

Adakah Kehamilan Luar Rahim Dapat Dirawat

Pengesanan awal adalah sangat penting. Doktor mungkin akan menyuntik methotrexate ke dalam karung supaya badan anda dapat menyerap kandunga tersebut dengan semulajadi.
Jika kandungan telah membesar, doktor akan nasihatkan anda untuk membedahnya keluar.

Peluang Hamil Masa Akan Datang

Walaupun kehamilan seterusnya juga berisiko, namun semuanya bergantung kepada kuasa Allah. Ramai juga yang hamil kembali dan kandungannya normal.
Namun, tidak dapat dinafikan kerosakan yang berlaku pada tiub fallopio berkemungkinan menyebabkan anda sukar hamil dan menurunkan tahap kesuburan anda.
Baca juga info mengenai HAID LEWAT TAPI UPT NEGATIF
Jika anda dah lama menanti kehadiran cahaya mata, jom cuba Set Kesuburan Shaklee
Jimat dan gandakan wang anda dengan menyertai kami dengan berdaftar sebagai AHLI SHAKLEE

credit:jomsihatjomgojes

UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN BOLEH HUBUNGI:
 W.NORHANISAH W.IBRAHIM (SID :1099244)
CALL/SMS/ WHATSPP: 0137598069( NISAH)
FB PAGE: Jom Sihat dan Bertenaga
 FB: Hanisah Ibrahim

Thursday, 28 August 2014

9 Tips Untuk Cantik yang Perlu Dilakukan Sebelum Tidur

asalamualaikum dan selamat petang semua,

petang yang santai ini Az nak kongsi sikit tips dan tricks yang boleh kita lakukan untuk mempelbagaikan lagi rutin kecantikan kita sebagai wanita. Tips-tips ini khusus dilakukan pada sebelah malam sebelum tidur, kiranya dah macam sleeping beauty gitu gayanya..wahhhh tak sabar kan..

1) sebelum tidur, sapulah vaseline di tapak kaki dan kemudiaan pakailah stoking ketika tidur. Stoking membantu kita untuk mengikat kelembapan kaki dan apabila kita bangun esok paginya sudah pasti tapak kaki kita akan bertambah lembut dan licin. Tiada lagi tumit-tumit pecah tau. 

2) Jika mata kita selalu bengkak dan hitam selepas bangun pagi,terdapat cara untuk mengurangkannya. Tambah bantal tidur di bawah badan kita, kerana ia membantu cecair sekitar mata kita untuk mengalir lebih mudah dan bengkak bangun pagi dapat dikurangkan. Dan yang pasti jangan lupa pakai cream mata sebelum tidur tau.

3) Bagaimana pula untuk mencegah kedutan? tahukah kita, tidur di atas sarung bantal kapas boleh menyebabkan kulit di wajah kita berkedut dan berlipat. Oleh itu apa kata melabur lah sikit beli sarung bantal satin atau sutera. Sudah pasti tidur kita akan lebih lena malahan ia mengurangkan tekanan pada kulit dan membantu mencegah kerosakan rambut.

4)  untuk tips memutihkan gigi pula, letak secubit baking soda di atas ubat gigi lalu gosok lah gigi seperti biasa. ingat! secubit sahaja tau jangan lebih. Pastikan anda membilas mulut anda dengan teliti selepas itu. Ini akan menjadikan gigi kita putih bersinar dan ia perlulah dilakukan sekali sekala sahaja sebagai contoh seminggu sekali sahaja. Setelah mendapat gigi yang putih, aktiviti ini boleh dihentikan.

5) pada waktu malam juga merupakan waktu terbaik untuk menggunakan produk-produk muka yang mengandungi retinol dan vitamin c.Ia bekerja dengan lebih efektif kerana tiadanya cahaya matahari.

6) Baking soda face scrub. Sebelum tidur apa kata ambil sedikit baking soda dan campur dengan sedikit air agar ia bertukar menjadi pes. Kemudian tempek lah di kawasan muka kita, biarkan selama beberapa minit kemudian barulah dibilas dengan air bersih. Kita pasti akan merasa lebih segar dan pori-pori di wajah pasti tertutup lebih rapat. 

7) Nak dapatkan bulu mata yang hitam dan panjang? apa kata sebelum tidur sapu sedikit vaseline di bulu mata kita. Ini membantu bulu mata kita menjadi lebih hitam dan panjang tau.

8) vaseline lagi tau, kalau ada masalah bibir kering dan merekah apa kata sebelum tidur tuh sapu sikit vaseline. Pastinya kering di bibir akan hilang ke esok kan paginya. 

9) Pernah dengar tentang minyak kelapa dara? sapulah minyak kelapa dara di rambut sebelum tidur, ini membantu rambut kita untuk kekal sihat dan bila bangun pagi esoknya rambut sudah pasti berbau harum bagaikan bau bayi, itu kata kawan saya.

ok inilah antara tips-tips yang boleh Az kongsi kan untuk kali ini, kadang-kadang kita pernah tengok dan baca tips-tips neh dari tempat lain now apakata kita cuba pula. Selain itu nak tambah cantik lagi kan apa kata kita add on Vitamin E Complex dari Shaklee dalam regime kecantikan kita juga. Produk ini sangat bagus untuk kesihatan dan kecantikan kulit kita tau.  

Jom kita tengok antara kebaikan vitamin E Complex Shaklee kepada tubuh badan kita sebagai pengguna:

1) Vitamin E merupakan antioksida semulajadi, ia mampu melindungi sel-sel badan kita dari sebarang kerosakan. Ia juga membantu dalam mencegah masalah kesihatan yang berkaitan dengan pencernaan, kardiovaskular dan kanser seperti kanser payudara, prostat dan kolon.

2) Vitamin ini jugak menjaga sistem imuniti badan kita dan memastikan hati dan buah pinggang berfungsi dengan lebih baik dan cemerlang. ewah.

3) Vitamin ini juga membantu dalam melambatkan proses penuaan dan juga membantu untuk mencegah berlakunya pigmentasi kulit. Ia bertindak dengan melembapkan kulit malahan jugak bertindak menyuburkan rambut kita.  Bertambah glowing lah lepas neh yea, rambut pon tak luruh lagi...

4) Vitamin E juga membantu para perempuan yang mengalami masalah senggugut. Ia juga membantu wanita mengandung bebas dari komplikasi. 

5) Vitamin terbaik ini juga turut membantu mempercepatkan proses penyembuhan dan merangsang penjanaan sel-sel baru. Ia mengurangkan kemungkinan pembekuan darah dalam badan dan ia berupaya untuk meningkatkan fungsi tisu otot. 

6) dan bagi yang ingin menghilang lemak-lemak tersayang di dalam badan tuh, vitamin ini juga membantu kita untuk menurunkan berat badan lalu mencapai berat ideal yang diingini oleh setiap wanita.ewahhh....

7) terdapat juga kajian yang dijalankan oleh pakar-pakar perubatan yang menemui kebaikan vitamin ini yang boleh mencegah gangguan mental seperti Dimensia dan Alzheimer. 
Banyak kan kelebihan vitamin ini. Jom dapatkan dari saya!

UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN BOLEH HUBUNGI:
W.NORHANISAH W.IBRAHIM (SID :1099244)
 CALL/SMS/ WHATSPP: 0137598069( NISAH)
FB PAGE: Jom Sihat dan Bertenaga
 FB: Hanisah Ibrahim

KRIM AJAIB | HERBAL BLEND

Herbal Blend atau krim ajaib pelbagai guna Shaklee ini diuji secara klinikal di mana dapat melembutkan kulit yang kasar serta pecah-pecah pada tumit, siku dan lutut. Sekiranya anda menggunakan Herbal Blend ini anda akan merasa dingin , tidak berminyak dan bermentol. Herbal Blend diekstrak daripada herba semulajadi iaitu sage, horse chestnut, yarrow dan rosemary.

Di sini saya hendak kongsikan kebaikan Krim Herbal Blend. Antaranya adalah:
  1. Merawat gatal-gatal atau Ekzema
  2. Melembutkan tumit kaki yang pecah
  3. Baik untuk luka-luka atau lecur
  4. Menghilangkan parut
  5. Menghilangkan ruam bayi
  6. Mengurangkan panas badan sekiranya demam
Herbal Blend ni macam pisang goreng panas.  Sebab apa?Cepat je habis kat branch.

Apa yang hendak saya katakan di sini, Herbal Blend memang amat berguna bagi setiap keluarga kerana ia membantu. Seperti saya, sekiranya anak-anak mengalami demam panas, saya akan lumurkan krim Herbal Blend ke seluruh badan anak. Alhamdulillah panas badan berkurangan.

Saya juga menggunakan Herbal Blend apabila terkena air panas atau minyak panas disamping mengamalkan doa Nabi Ibrahim a.s iaitu :


 
Di sini saya ingin kongsikan beberapa testimoni yang berpuashati menggunakan Krim Herbal Blend.







Dapatkan produk Shaklee pada harga ahli dengan mendaftar sebagai AHLI SHAKLEE. Penjimatan seumur hidup menanti anda.


UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN BOLEH HUBUNGI:
 W.NORHANISAH W.IBRAHIM (SID :1099244)
CALL/SMS/ WHATSPP: 0137598069( NISAH)
FB PAGE: Jom Sihat dan Bertenaga
 FB: Hanisah Ibrahim

Tips Kulit Cantik Tanpa Solekan

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Kalau sebelum ini saya telah menyediakan entri TIPS MEMBERSIHKAN KULIT WAJAH, kali ini saya akan bercerita bagaimana cara untuk mendapatkan kulit yang cantik tanpa perlu bermekap. 

Masih ingat lagi sewaktu saya memulakan bisnes krim kecantikkan. Ramai dikalangan rakan-rakan saya yang berminat nak cuba sebab hasilnya, anda tidak perlu bermekap untuk ke pecabat. Kulit akan jadi lebih gebu dan sangat cantik halus. Tapi malangnya krim tersebut tidak mendapat kelulusan KKM dan ada beberapa isu lain. Jadi, bisnes krim kecantikkan berhenti di situ.




Golongan wanita dilihat sering mengabaikan penjagaan kulit mereka apabila mereka terlalu sibuk dengan kerja-kerja harian. Jangan kan kata nak bersolek, mencuci muka pun sudah cukup bagus bagi golongan sebegini. Tetapi bagi wanita yang mengambil berat untuk mengekalkan kulit yang cantik dan segar penjagaan wajah adalah sangat mustahak dan sekiranya mereka boleh tampil tanpa sebarang bantuan kosmetik, di khalayak ramai maka itu adalah suatu kepuasan dan kebanggaan buat diri sendiri.

Di sini, saya ingin berkongsi beberapa tips penjagaan kulit setiap hari supaya anda boleh kelihatan cantik dan segar tanpa sebarang solekan.


TIPS PENJAGAAN KULIT AGAR BEBAS SOLEKAN

  • Tips pertama adalah mengamalkan meminum sekurang-kurangnya 8 gelas air sehari. Air masak akan membantu menghilangkan toksin dalam badan anda dan menghalang pertumbuhan jerawat pada muka anda. Saya pernah kongsikan didalam entri TIPS KULIT CANTIK yang ada menceritakan kepentingan air untuk badan.

  • Walaupun selewat mana anda pulang dan sepenat mana anda setelah seharian bekerja, jangan lupa untuk membuang solekan anda setiap hari sebelum anda tidur. Jangan tidur dengan solekan kerana ia akan menyekat liang dan menyebabkan jerawat dan bintik hitam di muka anda. Mahal tau kalau nak buat facial untuk buang black head. Lebih dari RM100. Anda boleh mencuba Gentle Action Makeup Remover  dari rangkaian Set Nutriwhite Shaklee. Ia juga mampu menjadikan kulit anda lebih licin, lembut dan berseri.
  • Produk seperti toner, pelembap dan losyen memainkan peranan yang penting dalam penjagaan wajah. Anda juga boleh menggunakan krim mata pada bahagian bawah mata (eye bag) anda sebelum anda tidur. Untuk penjagaan harian, anda boleh mencuba Overnight Renewal Whitening Cream juga dari Set Nutriwhite Shaklee. Krim ini bertindak memperbaharui dan mengembalikan keremajaan kulit sewaktu tidur. Bahan terkandung dalam krim ini adalah Linden yang menyihatkan serta melembapkan kulit secara mendalam. 
  • Setiap waktu pagi dan malam, amalkan pengggunaan tuala sejuk (dibasuh dengan air sejuk dan simpan di dalam peti sejuk anda) untuk mengelap seluruh muka anda. Ini membantu menjaga ton warna kulit menjadi lebih sekata selain dari menjadikan kulit anda segar!
  • Anda juga boleh mencuba masker daripada madu yang anda buat sendiri . Berbanding dengan yang kita beli dengan harga RM10 untuk 3 paket tu. Sebab, madu ternyata dari sumber yang asli dan masker ini juga boleh menjadi antibiotik semulajadi dan baik untuk rawatan jerawat. Bagaimana caranya? Anda hanya perlu membasuh muka dan dengan hujung jari anda, sapukan madu pada seluruh muka anda dan tunggu selama 30 - 60 minit. Basuh muka dan keringkan dengan tuala yang bersih.

Bagi anda yang sedang tercari-cari set penjagaan kulit tanpa bahan kimia, dengan kelulusan KKM, dan disahkan halal oleh badan yang diiktiraf oleh Jakim, NUTRIWHITE memang menjanjikan pengalaman yang berbeza buat anda. 



Bayangkan 1 tiub pencuci muka boleh bertahan sehingga 4 bulan! Sangat berbaloi untuk setiap wang anda.

Bertindak sekarang dengan membuat pesanan produk Nutriwhite. Saya bersedia menerima tempahan anda pada bila-bila masa kerana kedai Shaklee saya beroperasi 24 jam sehari dan 7 hari seminggu. Wah gitu..
 credit sihatcunmelecun

UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN BOLEH HUBUNGI:
W.NORHANISAH W.IBRAHIM (SID :1099244)
 CALL/SMS/ WHATSPP: 0137598069( NISAH)
 FB PAGE: Jom Sihat dan Bertenaga
FB: Hanisah Ibrahim

Khasiat Bawang Putih Untuk Kesihatan

Assalamualaikum wbt..
Salam Sejahtera..
Tengahari tadi masak Butter Prawn, teringat pulak antara bahannya ialah bawang putih. Jadi, hari ni saya nak kongsi sedikit apa yang menariknya mengenai bawang putih kerana ia dijadikan bahan atau petua lama untuk mengubati penyakit juga.
Bawang putih adalah sejenis bahan untuk dijadikan rempah masakan yang wajib ada di rumah. Aroma yang dibangkitkan oleh bawang putih benar-benar membuka selera terutama ketika ianya digoreng bersama bawang merah. Rupa-rupanya, bukan hanya rasanya yang sedap, bawang putih juga mempunyai khasiat yang bukan sedikit.
Terkenal sebagai antibiotik semulajadi, rupa-rupanya ia telah digunakan sejak zaman kuno lagi dalam masakan dan bidang perubatan. Alhamdulillah kita di zaman serba canggih ini masih berpeluang untuk menikmati kelazatan masakan kerana adanya tambahan bawang putih. Seperti butter prawn saya tadi, mungkin rasanya tidak enak seperi tadi jika tiada bawang putih (perasan..haha).
Bawang putih dikatakan satu-satunya antibiotik yang yang boleh membunuh bakteria. Ia mempunyai kesan yang sama seperti penisilin. Paling menarik ialah hirisan bawang putih mampu membunuh bakteria berjarak 20 sentimeter. Hebat kan?
Berikut adalah antara kegunaan bawang putih yang boleh kita amalkan dalam rutin harian kita.

Batuk, Selesema, dan Hidung Tersumbat

Sup gabungan madu, bawang merah dan bawang putih mampu membantu melegakan masalah batuk, selesema dan hidung tersumbat. Ianya juga bagus untuk sistem sendi, pencernaan dan hati. Caranya, reneh sup bawang merah bersama madu selama setengah jap dengan api yang kecil. Kemudian tutupkan api dan biarkan sejuk selama 10 minit. Kemudian masukkan enam hingga 8 ulas bawang putih dan tutup semula periuk sup. Bawang putih perlu dimasukkan kemudian untuk mengelakkan khasiatnya dari berkurang. Apabila sup sudah sejuk, minum sup sebanyak sesudu. Amalkan sehingga hilang masalah batuk, kahak, selesema dan hidung tersumbat.



Migrain

Migrain biasanya jarang mengganggu mereka yang gemarkan bawang putih. Bawang putih mampu mencairkan dan membersihkan darah penyebab migrain.

Bronkitis

Dulunya penyakit ini jarang kita dengar. Tapi sejak akhir-akhir ini ia menjadi biasa. Tahukah anda mengapa? Kerana ibu bapa sekarang sungguh mudah memberikan anak mereka ubatan klinik yang hanya melegakan sementara batuk tanpa menyelesaikan masalah atau membunuh kuman penyebab penyakit. Akhirnya, kuman mula tersekat di peparu dan terjadinya bronkitis.
Jadi, anda boleh cuba membuat pengewapan terhadap hidung anak anda menggunakan air biasa yang dimasukkan dalam rice cooker. Lurutkan perlahan belakang anak anda supaya anak anda memuntahkan lendir dan kahak yang mengandungi kuman.
Satu lagi, pakaikan anak anda stokin yang diisi beberapa ulas bawang putih pada setiap malam. In shaa Allah masalah anak anda akan selesai dalam temph waktu yang singkat.
 

Kanser

Ianya bukanlah boleh merawat kanser tetapi ia boleh menghalang manusia dari terkena kanser. Senyawa allium yang ada pada bawang putih dapat meningkatkan imunisasi badan, kekebalan kepada sel kanser dan menjaga tubuh kita supaya karsinogen penyebab kanser dari memasuki sel-sel tubuh.

 

Diabetis

Bawang putih sangat efektif untuk menstabilkan kadar gula dalam darah pesakit diabetis
Tekanan Darah Tinggi, Tinggi Kolestrol, Sakit Jantung
Memakan bawang putih sebanyak dua kali sehari mampu menurunkan tekanan darah tinggi dan membaiki peredaran darah. Kajian membuktikan bawang putih boleh melegakan saraf yang tegang dan menguatkan jantung. 
Pengambilan sebanyak seulas bawang putih setiap hari mampu menurunkan kadar kolestrol sebanayk 10 hingga 15 peratus dalam tubuh seseorang.
Banyak kan manfaat bawang putih ni? Tetapi, anda perlu tahu bahawa segala zatnya akan hilang sekiranya ia dimasak dengan suhu yang tinggi. Bukankah setiap kali kita menumis bawang putih, kita mengenakan suhu yang tinggi?
Dan sanggupkah anda mengunyah bawang putih secara mentah? Hmm..secara peribadi, walaupun saya penggemar bawang putih, saya tak sanggup memakannya secara mentah.
Terima kasih kepada Shaklee kerana mencipta tablet Garlic Complex yang begitu banyak manfaatnya. Tak pelu lagi nak menahan rasa mentah bawang putih dengan adanya Garlic Complex. Anda boleh lihat manfaatnya seperti di bawah
Jika anda ada apa-apa masalah seperti yang saya tuliskan di atas, dan teringin nak mencuba Garlic daripada Shaklee, anda boleh hubungi saya seperti di bawah. In shaa Allah, perubahan ketara kepada kesihatan anda dapat dirasai dengan cepat.
Jom baca lagi khasiat Garlic di artikel Khasiat Garlic Shaklee
Anda mungkin berminat menceburi bidang bisnes, tetapi tidak tahu dari mana nak mula?
Mari saya bimbing anda dengan berdaftar sebagai ahli Shaklee. Alhamdulillah, sudah ramai yang mampu dapat income 4 angka berada di bawah jagaan saya.
Hubungi saya segera jika anda berminat.
 

UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN BOLEH HUBUNGI:
W.NORHANISAH W.IBRAHIM (SID :1099244)
 CALL/SMS/ WHATSPP: 0137598069( NISAH)
 FB PAGE: Jom Sihat dan Bertenaga
 FB: Hanisah Ibrahim