nuffnang

Thursday 30 October 2014

Zinc Complex Shaklee

 

Zinc Complex terhasil daripada Zinc Glukonat  semulajadi yang bergabung dengan nutrien lain seperti Kalsium dan Serbuk Alfalfa. Zinc sesuai untuk pengambilan jangka panjang. Zinc berkesan dalam mengeluarkan logam toksik seperti Kadmium dan Plumbum dari tubuh.


 Apa itu Kadmium?


Kadmium ialah sejenis logam berat yang ditemui di Jerman oleh Friedrich Strohmeyer pada 1817. Digunakan secara meluas sebagai bahan antikarat dalam besi.

Kadmium dikategorikan sebagai bahan toksik dan penyebab kanser (karsinogen) oleh Agensi Perlindungan Persekitaran Amerikan Syarikat.

Kesan Pendedahan kepada kadmium menyerupai kesan hormon estrogen ke atas rahim.

Kadmium boleh menyebabkan kanser payudara pada wanita dan anak dalam kandungan,  kepadatan tulang semakin merosot dan membawa kepada osteoporosis tanpa mengira usia dan jantina.

Selain kadmium, bahan logam seperti Plumbum , Kromium dan nikel juga mengakibatkan gangguan tumpuan otak , lelah, dermatitis dan pneumonia.


 

 Manfaat Zinc Complex

Mengaktifkan 200 Jenis Enzim.

Zinc berkebolehan untuk menggabungkan DNA, RNA dan protein seterusnya merangsang pertumbuhan semula sel. Ia juga mengaktifkan lebih 200 jenis enzim di dalam tubuh kita untuk metabolisme gigi dan pertumbuhan para remaja.

Membentuk Kolagen.

Membantu pembentukan protein dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kulit, kuku dan organ.

Membaiki Tahap Diabetes.

Membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin dan seterusnya memperbaiki tahap diabetes.

Meningkatkan Sistem Imun.

Membantu pengeluaran kelenjar thymus, kelenjat thymus meningkatkan sistem imunisasi dengan pengeluaran T-cells untuk menentang kanser dan menghalang jangkitan penyakit.

Mempercepatkan Proses Pemulihan Luka.

Membantu mempercepatkan proses pemulihan luka dalaman dan luaran, pemulihan selepas pembedahan, membaiki alergi dan bintik pada kulit, juga untuk ibu selepas bersalin. Oleh sebab itu, Zinc Complex juga disarankan untuk diambil oleh ibu-ibu yang berpantang selain daripada Vitamin yang lain iaitu Vitalea, B Complex dan Vitamin C.

Membantu Masalah Jerawat.

Zinc juga sangat berkesan untuk mengecutkan jerawat. Kajian menunjukkan bahawa pengambilan zinc secukupnya akan membantu membaiki radang kulit seperti jerawat. Jadi, kepada mereka yang ada masalah jerawat batu dan yang seangkatan dengannya jangan sedih-sedih lagi. Cubalah Zinc Complex dan rasai perbezaannya sendiri. 

Membantu Masalah Keguguran Rambut. 

Kebanyakan ibu yang selepas melahirkan anak juga yang menyusu badan mengalami masalah keguguran rambut. Dan ada yang mengalami keguguran rambut yang sangat teruk. Pengambilan 1 tablet zink sehari boleh membantu. Untuk mereka yang tidak melahirkan atau menyusu tetapi mengalami masalah keguguran rambut, anda juga boleh mengambil zinc untuk mengatasi masalah ini. Ini kerana zinc akan membantu menguatkan folikel rambut bagi mengelakkan keguguran rambut.

Meningkatkan Kemampuan Seksual Lelaki.

Zink berupaya meningkatkan bilangan sperma yang berkualiti (sperm count). Sperm count yang kurang akan mengganggu kesuburan dan menyukarkan pasangan untuk mendapat cahayamata. Bagi pasangan yang mengalami masalah kekurangan sperm count disarankan mencuba mengambil zink untuk mengatasi masalah tersebut.

Ovulasi Wanita.

Selain lelaki, wanita juga memerlukan zinc unuk ovulasi. Pengambilan zinc juga membantu pengucupan uterus yang mengembalikan daya ketahanannya.


UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN BOLEH HUBUNGI:
W.NORHANISAH W.IBRAHIM (SID :1099244)
CALL/SMS/ WHATSPP: 0137598069( NISAH)
 FB PAGE: Jom Sihat dan Bertenaga
 FB: Hanisah Ibrahim

9 comments:

  1. Banyak manfaat zink complex.. memang bagus

    klik disini

    ReplyDelete
  2. semalam jari kena pisau. pastu dah basuh bersih-bersih, hancurkan zink ni, sapu sikit kat luka tu. Malam dah elok, luka cepat baik dengan zink. memang thorrbaik!

    Jom Baca: ESP bahaya atau tidak?

    ReplyDelete
  3. Zinc memang sesuai utk penyembuhan luka

    ReplyDelete
  4. jadi sesuai sangat untuk org lepas bersalin samada secara normal atau pembedahan..

    TIPS ANAK CERIA ~ PART II

    ReplyDelete
  5. Kak Tun amalkan zinc ni untuk masalah rambut Kak Tun. Alhamdulillah dah makin ok sekarang...

    Apa Itu Gastrik? Bagaimana Merawatnya?

    ReplyDelete
  6. saya amalkan zinc masa berpantang..luka cepat sembuh..terbaik!!

    Punca saya join Shaklee

    ReplyDelete

Sila tinggalkan komen anda..Terima kasih =)