nuffnang

Friday, 31 October 2014

10 Sebab Kenapa Mealshakes baik untuk Kanak-Kanak.

 

Assalamualaikum semua..

Nutrisi penting untuk kanak -kanak dalam perkembangan mereka. Perkembangan kanak-kanak sangat pesat dari segi fizikal, mental, intelek, soisal dan aspek emosi.

Adakah kita mampu membekalkan setiap hari nutrisi yang cukup untuk anak-anak? Jawapan nya sudah tentu tidak. Sesetengah kanak-kanak memilih untuk tidak makan sayur atau buah-buahan walaupun telah disediakan oleh ibu bapa. Ini menyebabkan kanak-kanak akan kekurangan nutrisi penting. Oleh itu penting kiat memberikan makanan tambahan kepada anak-anak untuk melengkapkan nutrisi yang diperlukan setiap hari.

10 Sebab Mealshakes baik untuk Kanak-Kanak

1. Mempunyai Indeks Glisemik yang rendah

  • Mealshakes mempunyai Indeks Glisemik yang rendah. Indeks Glisemik yang rendah ialah karbohidrat ini membekalkan tenaga untuk kanak-kanak. Tenaga ini akan dilepaskan sedikit demi sedikit.  Mealshakes ini pula tidak akan mengemukkan. Best nya mealshakes ini didatangkan dengan GI rendah, sebab itu anak obesiti juga digalakkan amik mealshake.

2. Lengkap dengan 9 asid amino

  • Mealshake juga ada 9 asid amino lengkap. Ia bertujuan untuk pertumbuhan dan pembaikian tisu badan. Kalau kurang asid amino boleh sebabkan menyebabkan keguguran rambut dan tiada pembentukan sel baru. Perkembangan kanak-kanak adalah pesat dan pembaikan tisu badan enting untuk perkembangn mereka.

3. Mengandungi vitamin A, C, E

  • Mealshake juga mengandungi antioksidan iaitu Vitamin A, C, E yang bertujuan mengelakkan radikal bebas yang boleh merosakkan kulit. Oleh itu selain sihat kulit anak-anak, kita boleh mengelakkan kulit berparut akibat gigitan nyamuk. Selain itu, Vitamin C mampu memberikan perlindungan antibodi untuk kanak-kanak bagi mengelakkan kanak-kanak di serang demam dan selesema.

4. Mengandungi Dietary fiber

  • Mealshakes mengandungi fiber yang membantu kanak-kanak lawas dan mengelakkan kanak-kanak sembelit. Jika kanak-kanak yang mengambil Mealshakea tetapi masih sembelit, boleh menambah dos yang menunjukkan kanak-kanak tersebut belum cukup fiber.

  • Bagi kanak kanak berumur 4 tahun keatas boleh mengambil minima 3 sudu besar sehari . Bagi kanak-kanak 1-3 tahun boleh mengambil 1-2 sudu sehari.


5. Mengandungi vitamin B

  • Mealshakes mengandungi vitamin B yang berfungsi meningkatkan fokus dan perhatian kanak-kanak. Selain itu ia jug a boleh memelihara kesihatan sistem. 

6. Sodium dan Magnesium

  • Mealshakes mengandungi Sodium dan Magnesium yang membolehkan mengimbangi cecair dalam badan . Mealshakes juga boleh mengurangkan rasa letih. Gantikan 100 plus kepada Mealshakes  untuk kanak-kanak.

7.  Vitamin C

  • Mealshakes mengandungi vitamin c yang penting bagi kesihatan gusi , gigi dan kulit dan menentang infeksi kuman.Nanny. Vitamin C adalah makanan bagi sel darah putih . Apabila sel darah putih cukup makanan nya, boleh la ia menentang kuman bagi mengelakkan anak mudah diserang jangkitan.

 8. Vitamin A.

  • Mengandungi Vitamin A yang berfungsi untuk kesihatan mata.

9. Kalsium dan Vitamin D

  • Mealshakes mengandungi Kalsium dan vitamin D yang baik untuk perkembangan tulang bagi mengelakkan anak terbantut pembesaran nya. Kalsium mesti sekali dengan vitamin D. Jika beli kalsium sahaja tanpa  vitamin D maka sia-sia mengambil kalsium. Fungsi Vitamin D adalah membantu penyerapan kalsium yang maksimum.

10. Iron dan B12

  • Mealshakes mengandungi iron dan B12 yang membantu pembinaan sel- sel darah merah. Sel darah merah ini berfungsi mengangkut oksigen  ke seluruh badan termasuk ke otak. Jika kekurangan iron boleh menyebabkan lesu dan pucat

Setakat itu sahaja perkongsian yang ingin Nisah sampaikan, Jika berminat dengan Mealshakes, boleh hubungi saya yer.



UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN BOLEH HUBUNGI: 
W.NORHANISAH W.IBRAHIM (SID :1099244)
 CALL/SMS/ WHATSPP: 0137598069( NISAH) 
FB PAGE: Jom Sihat dan Bertenaga 
 FB: Hanisah Ibrahim

11 comments:

  1. Replies
    1. sesuai juga utk lengkapkan nutrisi kanak-kanak

      Delete
  2. Mealshakes memang minuman tambahan yang terbaik bagi kanak kanak..

    ReplyDelete
  3. Bukan hanya untuk kanak-kanak, malah orang dewasa pun boleh amalkan mealshakes ni... anak-anak Kak tun memang suka minum ni... pagi2 tu mesti minta di buatkan untuk mereka...

    Apa Itu Gastrik? Bagaimana Merawatnya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nutrisi memang sesuai kanak-kanak. untuk cukupkan nutrisi dia setiap hari

      Delete
  4. dulu anak tak suka bila campur meal shakes dalam susu, sy pun risau jgk dia kekurangan nutrien sebab anak makan sikit je, kesian pulak kan, tapi lepas dapat resepi buat meal shakes blend, baru dia nak minum..legaaa sgt

    RESEPI KERABU TELUR DADAR

    ReplyDelete
    Replies
    1. blend maca mane tu sis. macam sedap je bunyi nye

      Delete
  5. Mealshake memang terbaik..Cukup dengan nutrisi dan sesuai untuk semua golongan

    http://permatahatibidadariku.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. tak sabar nak tunggu kurier hantar mealshakes..nak buat ice blended

    Awas Perut Buncit Petanda Sukar Hamil

    ReplyDelete

Sila tinggalkan komen anda..Terima kasih =)