nuffnang

Saturday, 11 October 2014

TAZKIRAH: ALLAH RINDU





★Pernah atau  tidak tiba tiba rasa sebak ?
★Pernah atau  tidak tiba tiba rasa sedih ?
★Pernah atau  tidak tiba tiba rasa rindu ?

Tapi semua tidak tahu kenapa . Tidak tahu sebab apa .

❤Sayang sekalian . Itu tanda nya ALLAH RINDU Allah rindu rintihan doa dan hajat kita . Cuba ingat balik . Bila kali terakhir kita bermunajat sepenuh curahan hati kita pada Allah ?

★Semalam ?
★Kelmarin ?
★Minggu lepas ?
★Tidak pernah langsung ?

ALLAH.. ALLAH..


SAYANG NYE..
Bila tiba tiba rasa hendak menangis . Sebak rasa macam tidak kena . Ingatlah . Allah sedang rindu akan kamu .

Mungkin dengar nasihat, rasa teruntun hati itu . Padahal tidak ada ayat touching pun . Tapi kita yang rasa hendak sebak pulak .
Tidak. Tidak . Itu rasa Allah yang bagi .

Cuba kalau .
Rasa sedih sebak hendak menangis .
Kita cepat cepat pergi toilet .
Cari kepala paip . Bukak paip .
Mandi ?
Tidak . Amik wudhu' . Masa ambil wudhu itu hayati setiap titisan air yang jatuh pada anggota wudhu . Pasti makin lebat hujan air mata . Sebab apa ? Sebab hendak pergi jumpa Allah ini .

Hamparkan sejadah . Solat lah . Doa lah . Minta lah . Allah dengar . Allah rindu itu . Sebab itu Allah bagi rasa sedih itu .

Lepas siap mengadu . Mesti rasa lega . Sebab Allah dah dengar rintihan kita . Bersyukurlah kerana masih ada yang sayang .

Sayang..
Walaupun tiada bahu untuk bersandar bagi melepaskan rasa sedih, kecewa, marah ,,
TAPI
Kita masih  ada lantai untuk bersujud . Kita masih ada Allah untuk di adukan segala masalah .

Okay . Jangan sesedih lagi .
La tahzan . Innallaha ma'ana .


Moga Allah Redha

Wallahu'alam

17 comments:

  1. mengadulah pada Allah agar rasa lebih tenang bukan mengadu dalam FB

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu. mengadu pada FB hanya menampakkan kita ini lemah

      Delete
  2. Allah Maha Mendengar..
    Cuma kadang2 permintaan kita itu ditangguhkan @ tak baik utk kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu anmas, Allah bukan tidak kabulkan doa kite, cuma Allah simpan doa kite supaya kite terus berdoa kepadanya

      Delete
  3. Betapa ruginya insan yang tidak pernah mengadu kepada ALLAH

    ReplyDelete
  4. Sebak baca entri ni..sebab berlaku pada diri sendiri hampir setiap hari!!
    Sesungguhnya Allah jua sebaik-baik tempat mengadu

    ReplyDelete
    Replies
    1. trime kasih sudi berkunjung ke blog saya, betol tu, Allah maha mendengar rintihan kita

      Delete
  5. hasbi Allah
    wanikmal wakil
    wanikmal maula
    wanikmal masir

    Ibu Riana Onlineshop

    ReplyDelete
  6. Penah jugak rase sedih tibe2....
    Klau pun tkde sape nk dengar kita masih ade Allah dengan kita..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ahh..kite Umat islam... Kita masih de Allah

      Delete
  7. Mohon pada Allah,Mengadulah kepadaNya.
    Dia yang memegang segalanya.
    Jemput rezeki dan InshaAllah dipermudahkan.
    Mohon bersungguh-sungguh..


    Lelaki berdepan dengan BAHAYA KANSER PROSTAT...
    Baca sini cara rawatannya...

    Vitamin E Kurangkan Risiko Kanser Prostat Pada Lelaki - | Sihat Itu Cantik |

    ReplyDelete
  8. Allah SWT maha mendengar, Dia yang maha mengetahui segalanya...

    ReplyDelete
  9. kadang-kadang bila senang kita lupa pada DIA... Allahuakbar, di beri peluang berjumpa dengan rakan-rakan RTI ni.. syukur sangat..

    Baca Tentang: Cara Makan Set Kurus

    ReplyDelete
    Replies
    1. selalu kite begitu, bila susah baru nak mangadu pada allah

      Delete
  10. Allahuakbar...kita manusia mudah sangat lupa... dengan shaklee, kita bertambah erat dgn Allah..

    Anda mengalami masalah migraine..
    Jom baca >>http://superdupersupplement.blogspot.com/2014/10/atasi-penyakit-migraine.html?showComment=1413119693368#c7674147381751708615

    ReplyDelete

Sila tinggalkan komen anda..Terima kasih =)