nuffnang

Wednesday 27 August 2014

Kelebihan Resveratrol dalam Vivix

 Assalamualaikumm...

VIVIX atau lebih dikenali dengan sirap Shaklee mengandungi campuran unik botani  yang mengandungungi 4 unsur iaitu:


1. Polygonum Cuspidatum
2. Anggur Muscadine
3. Elderberi Eropah
4. Purple Carrot 

Terdapat banyak supplement resveratrol di pasaran terutamanya di pasaran Amerika Syarikat tetapi yang ingin ditekankan kenapa Vivix adalah yang terbaik.

Resveratrol adalah salah satu sebatian polyphenol dari tumbuhan. Ia sangat terkenal kerana Resveratrol hanya  terdapat dalam wine merah. Kebanyakan orang Eropah meminum wine merah dan mereka mendapati kematian disebabkan penyakit jantung berkurangan.

Resveratrol banyak terdapat di dalam kulit anggur dan kacang tanah tetapi resveratrol di dalam vivix diambil daripada polyganum cuspidatum. Polyganum cuspidatum ialah sejenis tumbuhan herbaa yang tnggi dan lebat. Orang Cina menggunakan sebagai anti tumor.


Kenapa resveratrol dalam Vivix mempunyai keistimewaan?


Ini kerana penyediaan dan kepekatan serta magnitud kekuatannya. Resveratrol dalam Vivix adalah higher potency, higher purity. Cara pengekstrakan Shaklee membolehkan ekstrak diambil pada ketulenan paling tinggi iaitu 98%.

Kajian mendapati, ketulenan sesuatu produk sangat mempengaruhi keberkesanannya.

Oleh itu, di pasaran, resveratrol Vivix adalah paling tulen. Yang paling penting Vivix bukan setakat supplemen resveratrol, ia gabungan polyphenol yang lain.

Kajian awal mendapati (kajian awal bermaksud pada haiwan, belum dilakukan  ke atas manusia).
Resveratrol melambatkan penuaan serta dapat  melawan penyakit.

Penyakit yang sering melanda rakyat Malaysia ialah penyakit jantung. Revesratrol di dalam vivix dapat mengurangkan keradangan, menghalang pengoksidaan kolesterol jahat dan paling ketara ialah dapat mencegah platlet bergumpal. Gumpalan ini adalah menjadi punca utama salur darah tersumbat dan boleh menyebabkan serangan jantung.

Selain  itu, penyakit lain yang melanda rakyat Malaysia ialah kanser. Resveratrol di dalam vivix mencegah pertumbuhan sel, malah memberi isyarat kepada sel kanser supaya mati, istilahnya apoptosis. Testimoni berjaya bebas kanser.



 Resveretrol juga boleh mencegah insulin resistence  bagi pesakit Diabetes. Insulin resistance ialah  suatu keadaan tubuh yang tidak sensitif terhadap hormon insulin. Fungsi hormon insulin adalah unutk menurunkan paras gula dalam darah. Maksudnya Resveratrol berfungsi membuatkan badan kita  sensitif semula kepada insulin. Testimoni berjaya menurunkan paras gula dalam darah. Boleh klik TESTIMONI untuk lihat testimoni lain.



Bagi penghidap penyakit Alzheimer, resveratrol mencegah pembentukan plak pada saraf yang menyebabkan Alzheimer. Alzheimer ialah penyakit yang hilang ingatan.


Untuk lebih mudah kita memahami tentang resveraterol ini ialah ia merupakan bahan anti oksida yang sangat kuat. Resveraterol hanya dapat memberi impak kepada 3 sahaja. Jadi Shaklee telah menambah  satu lagi untuk melengkapkan 4 mekanisme itu. Shaklee melengkapkannya dengan ellagic acid yang di dapati dari muscadine grape tadi.
Ellagic acid ini menghalang pembentukan age protein, menghalang pertumbuhan sel kanser terutamanya gestrousus. Contoh2 penyakit kanser ialah seperti kanser usus, perut, dubur & sebagainya yang berkaitan dengan penghadaman.
Ekstrak utama yang di gunakan dalam Vivix ialah anthocyanin di mana ia di ambil dari  purple carrot & European Elderberry. Anthocyanin adalah sejenis polyphenol yang kuat & jauh lebih hebat daripada Vitamin E. Ia berfungsi sebagai anti oksidan & melawan kanser. Ia sangat berkesan untuk mencegah strok & penyakit jantung.


Siapa yang perlukan Vivix Shaklee?

1. Pesakit SLE
2. Mereka yang berisiko penyakit kanser akibat keturunan / sudah pun menghidap kanser
3. Diabetes
4. Strok
5. Darah Tinggi
6. Cyst
7. Bantu membaik pulih ketagihan rokok
8. Mempunyai masalah mata
9. Pesakit jantung
10. Bantu kurangkan insiden nyanyuk
11. Anti Penuaan
12. Mereka yang ingin kurangkan apa jua jenis penyakit

INFO PENTING!!
Vivix adalah suplemen yang terbaik untuk penghidap talasemia kerana Vivix cukup baik untuk memperbaiki sel,  menghapuskan radikal bebas dan memperbaiki DNA.



 Jika anda ingin membuat pembelian sendiri mengunakan kad kredit atau kad debit. boleh klik
BELI VIVIX

ATAU anda boleh membuat pembelian melalui saya.
Untuk maklumat lanjut:
Sms/whatsapp:0137598069-Nisah
Fb page:Jom Sihat dan Bertenaga
Fb: Hanisah Ibrahim


4 comments:

  1. saya memang suka sangat vivix, dah jd suplemen wajib kat rumah tu..

    Bagaimana zinc boleh kecutkan jerawat -->> ZINC BOLEH KECUTKAN JERAWAT?

    ReplyDelete
  2. Bagusnya manfaat vivix ni...
    boleh cuba ni..


    WAJIB BACA -----> Khasiat Bawang Putih Untuk Kesihatan

    ReplyDelete

Sila tinggalkan komen anda..Terima kasih =)